כלים טכנולוגיים הם אמצעי, הם אינם המטרה. הם אמורים לשרת אתכם – מנהלי החברה – בקבלת מידע אמתי, בניתוח המידע ובהצגתו, והם אמורים לעזור לכם לקבל החלטות מושכלות ונכונות לפי האסטרטגיה הארגונית. לצערנו, אנו נתקלים פעמים רבות בכלים טכנולוגים שאינם מבצעים את תפקידם – יש מערכות טכנולוגיות שנרכשו בעלות גבוהה אך הפכו להיות "פיל לבן"; יש מערכות טכנולוגיות המספקות מידע אך הוא חסר רלוונטיות ברמה האסטרטגית כיוון שנרכשו כ"מוצר מדף" של בית תוכנה כזה או אחר; ויש תחומי פעילות שאינם נתמכים על ידי מערכות טכנולוגיות ומידע רב הולך לאיבוד.
אנחנו, בחברת I.B.Sol, מומחים בכל הכלים והמערכות הטכנולוגיים ומעמידים את הידע והניסיון שלנו לשירות האסטרטגיה הארגונית שלכם. אנו נבצע קסטומיזציה של הכלים ושל המערכות הטכנולוגיים כך שישרתו אתכם – את הצרכים הניהוליים שלכם ואת האסטרטגיה של החברה – ויהפכו לכלי אמתי בקבלת החלטות.
פתרונות תקשורת לארגון
בעידן הנוכחי התקשורת היא הבסיס להשגת כל המידע הרלוונטי לנו באופן מידי. הפעילות העסקית נשענת על התקשורת הפנים ארגונית ועל התקשורת החוץ ארגונית, בין אם מדובר במדפסות בבית העסק, בפתרונות טלפוניה, במצלמות אבטחה, בקופות רושמות, בתשתית האינטרנט או באינטרנט האלחוטי. ברשות I.B.Sol הכלים והיכולת להבנת צרכי הארגון ולהתאמת תשתית התקשורת היעילה ביותר אשר תהווה בסיס איתן לדרישות הארגון, בד בבד עם ניהול משא ומתן מול גורמי התקשורת למזעור ההוצאות, בקרה על התשתיות ובחינת התוצאה הרצויה.
תשתיות
בין אם מדובר בקווים סימטריים, בקווים סטטיסטיים, בתמסורות, בפתרונות Failover או בכל דרך אחרת להעברת הנתונים בארגון, אנו מתמחים בהתאמת הפתרון היעיל ביותר עבור הארגון אל מול הגורמים השונים.
אבטחת מידע
מנהלים רבים לא מזהים את נושא אבטחת מידע כאיום, אך כיום מדובר באיום אמתי לארגון שצריך להיערך אליו מבעוד מועד, לדוגמה:
- VPN (רשת פרטית) חייבת להיות סגורה מאחורי FIREWALL
- הגדרות אבטחת מידע לפי רמת רגישות של החומר והמקום
- הגנה על מרכזיית הטלפון כיוון שמדובר במידע רגיש
- במקרים מסוימים יש למנוע אפשרות לחיבור USB
כתיבת נהלים לאבטחת מידע היא הכרחית בכל ארגון כדי להגדיר את תהליכי העבודה . אם עדיין לא הגדרתם נהלים, אנחנו נעזור לכם בשיתוף בעלי התפקידים הרלוונטיים בארגון. דוגמות לתחומים שבהם נדרשת כתיבת נהלים: אבטחת המחשב הנייד, שימוש במכשירי הסלולר הארגוניים; סקר אבטחת מידע; דרכי העבודה באינטרנט; אופן הטיפול בתוכנות מזיקות או שנועדו לחבל; הקשחת השרתים; אבטחת המחשבים הניידים; נוהל קבלת עובדים חדשים ועזיבתם; הוצאת מידע מהארגון והכנסת מידע אליו; ביצוע מעקב, ניטור ובקרה ועוד.
פתרונות טלפוניה
הפתרונות המתקדמים בתחום הטלפוניה עם הבנת התהליכים העסקיים מאפשרים לארגונים ולחברות לחזק את מערכי שירות הלקוחות שלהם, לחסוך בהוצאות התקשורת, להגביר את היכולות השיווקיות ולהניע לשינוי אסטרטגי עסקי. הפתרונות מותאמים לצרכי הארגון וברובם משלבים בין עולם ה-Data לבין תחום ה-Voice. לדוגמה:
חיבור מרכזיית ה-IP ל-DB (מסד הנתונים) כדי שהחומר יהיה חופף (כמו שיחות מכירה).
כאשר מתוֹכנת ה-ERP יתקבל שינוי סטטוס הזמנה ל"מוכן", יישלח SMS או תישלח הודעה קולית אוטומטית ללקוח.
מרכזייה שיכולה להתקשר לשיחות שלא נענו.
תוכנת Call Center המנהלת נציגים ומאפשרת ניתוח אמתי של השיחות.
מצלמות אבטחה
מצלמות אבטחה וניהול – שימוש בכלים אנליטיים להפקת מידע חיוני עבור העסק. בשנים האחרונות, עבר תחום המצלמות שינוי ממערכות טלוויזיה במעגל סגור למערכות ניהול ווידאו IP. המשמעות היא שכל מצלמה יכולה להפיק עבורנו מידע רב, החיוני להבנת סביבת עבודתנו. לדוגמה: ספירת אנשים בחנויות וזיהוי אזורים חמים, תוך המשך מעקב אבטחתי על הנעשה בסביבת העבודה.
ERP
ה-ERP היא מערכת לתכנון משאבי ארגון, הנקראת באנגלית Enterprise Resource Planning System . המערכת היא למעשה הכלי העיקרי לניהול המידע בארגון. ה-ERP מכיל את מסדי הנתונים ומאפשר את ההתנהלות של חברה. חשוב להבין שזהו אינו כלי שניתן להטמיע ושיפתור מיד כל הבעיות. ה-ERP אמנם תומך בתהליכים העסקיים, אולם בחברות רבות התהליכים אינם נכונים או שאינם קיימים. הדבר גורם לתסכול ופעמים רבות אנו שומעים תלונות, כמו: "איך ייתכן שהוצאתי כל כך הרבה כסף על התוכנה הזאת והיא לא שווה כלום?". כיום קיים מספר לא מבוטל של תוכנות ERP, כמו PRIORITY, SAP, פיננסית, MICROSOFT NAV ועוד רבים וטובים. אנחנו נבחן יחד אתכם את היתרונות ואת החסרונות של כל אחת מהן ונבחר את המתאימה ביותר. אצל לקוחות רבים כבר קיימת תוכנה ואנו לא ממהרים להחליפה. השלב הבא, שהוא למעשה שלב שחוזר על עצמו, הוא השלב שבו אנו מתאימים את התוכנה לתהליכים העסקיים. תמיד נבחן את התהליכים ונשפר אותם וכך ננצל באופן חיובי את התוכנה ונהנה מפירותיה.
אנחנו, בחברת I. B. Sol, מנהלים פרויקטים של הטמעת מערכות ERP – בחירת התוכנה, אפיון, הטמעה ואף הצגת דרישות לבית התוכנה לצורך שינויים בכתיבת התוכנה. אנו מוודאים שההטמעה מתבצעת ללא דופי ומבצעים בקרה על הנעשה. אנו גם מומחים בשיפור ובתפעול של תוכנות קיימות.
קופות רושמות
קופה רושמת היא למעשה מרכיב החומרה והתוכנה בנקודת המכירה. כאשר ניגשים לבחירת סוג הקופה, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים: האינטגרציה של הקופה עם תוכנת ה-ERP, התפעול, היכולת לשלב מבצעים, התקשורת למערכות חיצוניות (חברות כרטיסי האשראי) ועוד. אנו נלווה את ההנהלה הבכירה בבחירת הקופה המתאימה ביותר, תוך התחשבות ביציבות המערכת כיוון שלא נוכל להרשות לעצמנו נפילה של קופה בשעות הפעילות. מובן שתיבחן העלות אל מול התועלת.
בינה עסקית (BI)
כלי ה-BI : Excel Power Pivo ,QlikView, Tableau, Hyperion ועוד.
הכלים של Business intelligence (BI) אינם תחליף למערכות ה-ERP, אלא תוכנות משלימות אשר מאפשרות לנו לשלוף את המידע באופן יעיל וחכם. הכלי משתמש במידע הנאגר במערכת ה-ERP ובמקורות מידע נוספים העומדים לרשות החברה, כמו מערכת קופות, מידע המתקבל מהאינטרנט ומערכות CRM. בנייה נכונה של דוחות ה-BI משמעותה שילוב המידע הרלוונטי בלבד תוך התייחסות לוויזואליות המידע (Data Visualization). מטרת הדוחות היא לבחון ולעקוב אחר אסטרטגיית החברה ואחר מדדי הביצוע שלה. כך תתקבל תמונה אמתית המשקפת את מצב הארגון וההחלטות שיתקבלו יהיו מושכלות ולא מבוססות על תחושת בטן.
שרתים, רשת, שרותי ענן וגיבוי
איזה שרת עליי להתקין? איזו רשת מתאימה לארגון שלי? כיצד עלי לבצע גיבויים ובאיזו תכיפות? כל אלו הן שאלות מהותיות אשר ישפיעו על כל התנהלות הארגון. ומהן התשובות לשאלות אלו? התשובה לשאלות אינה פתרון חד משמעי, אלא כל ארגון חייב למדוד את הצרכים שלו על פי התוכנות (ERP,CRM , מצלמות אבטחה, תוכנת קופות ועוד), הצורך בזמינות המידע ודרישות תכונתיות. לאחר מכן ניתן לקבל החלטה מושכלת המתחשבת בעלות המרכיבים אל מול התועלת והדרישות.