מערך שירות חייב לפעול כמרכז רווח עצמאי ויש לנהל אותו ככזה.
מעבדה
עלויות תפעול המעבדה נבחנות לפי קצב התיקונים ועלויות התיקונים, שיכולים להיות באחריות או בתשלום. אנחנו יודעים לפרק את סעיף "ניהול המעבדה" לגורמים ובוחנים כל אחד מהם כדי לוודא שהם אכן פועלים ביעילות וברווחיות. מובן שיש לתפקוד המעבדה גם משמעות אדירה ללקוח בהיבט של משך התיקון והחזרת המוצר.
ניהול חלקי חילוף
אחד הגורמים החשובים בניהול המעבדה הוא עלויות ומקורות של חלקי החילוף; לפעמים הם כרוכים בהוצאה ולפעמים מדובר בחלקי חילוף שנלקחו ממוצרים תקולים. יש לבחון את כמות החלקים ממוצרים פגומים יחד עם הוספת חלקי חילוף שעולים לנו כסף. אנחנו ניצור כלים למעקב ולחישוב מדויק של עלויות חלקי החילוף כדי לקבל תמונת מצב אמתית.
ניהול טכנאים
בקטגוריה זו אנו כוללים טכנאי שטח וטכנאים העובדים במשרד. עלות עבודת הטכנאים מורכבת מפרמטרים רבים, כמו משכורת, רכב, דלק, מעבדה ניידת, חלקי חילוף ושעות עבודה. גם פה יש לפרק את תהליכי העבודה כדי לדעת במדויק כמה עולה לחברה ביקור טכנאי. את עבודת הטכנאים יש לנהל לפי סדר עדיפויות שנקבע מראש וכולל: סוגי לקוחות, סוגי תקלות, מיקום גיאוגרפי ופרמטרים נוספים. ניהול היומנים של הטכנאים ומעקב אחר ביצועיהם חייב להיות מדויק ומאורגן ולכלול פרמטרים מוגדרים, כמו: האם התקלה נפתרה? האם יש צורך בביקור נוסף? האם יש צורך בחלקי חילוף או בהגעה עם טכנאי נוסף? האם הטכנאי צריך אפליקציה בשטח או שיפעל ביעילות רבה יותר מול המשרד?
עבודה מול קבלני משנה
• מעקב
• בקרת איכות
חשוב לפקח על עבודת קבלני המשנה כי היא עולה כסף לחברה. יש לבחון את הצעות המחיר המתקבלות מקבלני המשנה אל מול האפשרות של ביצוע עבודה ברמת החברה או הארגון. הסכמים מול קבלני המשנה צריכים להיבדק כדי למנוע מהם אפשרות לקחת את הלקוחות לעצמם. חשוב לזכור כי קבלן משנה מייצג את החברה שלכם מול הלקוח ועל כן יש לוודא שהאסטרטגיה שלכם מובנת גם לקבלני המשנה בשטח.