שונה מהתחום הקמעונאי, לתחום הסיטונאי יש מאפיינים הייחודיים לו, כמו סוג הלקוחות. אם בתחום הקמעונאי אנו מדברים על B to C (Business to Client), אזי שכאן הפעילות מתרכזת ב- B to B (Business to Business). ומהן המשמעויות הנובעות מכך?
מיהו קהל היעד האמתי?
דרושה הגדרה ברורה ומדויקת של קהלי היעד – המאפיינים, הצרכים וההרגלים שלהם. נכון שתמיד חשוב להגדיר את קהל היעד אך כאשר מדובר בפעילות B to B, קיים קושי הנובע משתי סיבות עיקריות:
- פער בין קהל היעד המוצהר, שהוא חברות וארגונים, לבין קהל היעד האמתי – בעל תפקיד מסוים בארגון שאותו צריך להניע לפעולה. לדוגמה, חברה המשווקת חלקי שינוע לתעשייה תגדיר את קהל היעד שלה כ"מפעלי מזון" אך למעשה, קהל היעד האמתי שלה הוא מנהל התפעול או מנהל הרכש.
- לעתים קרובות הגורם שאִתו אנו נמצאים בקשר הוא לא מקבל ההחלטות בארגון. אם נחזור לדוגמה, אנו נמצאים בקשר עם מנהל התפעול אך למעשה, מקבל ההחלטות הוא דווקא המנכ"ל או מנהל הרכש. במקרה כזה, נצטרך לחשוב כיצד גורמים למנהל התפעול לייצג אותנו מול מקבל ההחלטות או כיצד נגיע דרכו למקבל ההחלטות.
איך מנהלים ממשק עם לקוח שהוא ארגון שלם?
ניהול הממשקים עם הלקוחות בפעילות B to B דורשת חשיבה רבה כיוון שלאמִתו של דבר, הקשר מתנהל עם אדם מסוים בארגון, עם "איש הקשר", ולא עם הארגון כולו. אנחנו, בחברת I.B.Sol, נעזור לכם לזהות את איש הקשר הנכון וליצור אתו ממשק עסקי יעיל ומתמשך.
כיצד משמרים לקוחות? איך יוצרים נאמנות אצלם?
בהשוואה לתחום הקמעונאי, האתגר כאן הוא גדול יותר – הלקוחות הם לא רבים, השוק בארץ קטן והתחרות היא גדולה. חברה שעזבה כי היא התאכזבה מהשירות, מהיחס או שהמתחרים הצליחו לפתות אותה, כנראה שכבר לא תחזור. כולם מציעים "שירות", אך מהו אותו שירות? מה הוא כולל ואיך הופכים אותו לאפקטיבי בשימור לקוחות? אנחנו נעזור לכם להפוך את המילה "שירות" ממילה גנרית לעולם תוכן אמתי, כשהמטרה היא להרגיל לקוח לקנות מאתנו את המוצר או השירות ולהישאר נאמן. גם לאנשי המכירות יש תפקיד חשוב בשימור לקוחות – הם צריכים לדעת ליצור פתרונות ללקוח, לפעמים גם ברמה הטכנית. פעמים רבות, עצה טובה או פתרון נכון של איש מכירות יהפכו לשיקול המכריע של הלקוח בבחירה ולכן חשוב מאוד להדריך וללוות את אנשי המכירות, להגדיר להם מדדים ולדעת לנהל מעקב נכון אחר ביצועם.
תחומי פעילות אחרים שבהם טמונים אתגרים לארגונים סיטונאים הם:
- זיהוי אסטרטגיית העל והגדרתה
- ניהול הלוגיסטיקה, הרכש והמלאי
- הגדרת מדדי הצלחה ומדדי ביצוע
- יצירת תהליכי התייעלות ויישומם
- טיוב מערכות שירות ומדידת רווחיותן
- ועוד
אנחנו, ב-I.B.Sol, ניצור עבורכם פתרונות ניהול חכמים הנותנים מענה לכל תחומי הפעילות ולאתגרים של החברה הסיטונאית: יישום האסטרטגיה, קביעת מדדי ביצוע, ייעול שרשרת אספקה, לוגיסטיקה ורכש, שיווק ומכירות, פיננסים, ניהול כוח אדם ושיפור מערך השירות.
חשוב שתדעו כי אנחנו לא בונים אסטרטגיה, אנחנו מעצימים אסטרטגיה. אנחנו לומדים את האסטרטגיה הקיימת ובונים תכנית ליישומה ולהצלחתה. אנחנו יודעים שאפשר לעשות טוב יותר עם האסטרטגיה הקיימת ואנחנו יוצרים כלים כדי להוציא את התכנית לפועל.
אתם מוזמנים ללחוץ כדי לקרוא על דרכנו הייחודית.